måndag 13 mars 2017

oh my dear dear

"Anteeks", muttrar hon när hon sätter sig ner med sån kraft att hon skuffar till bordet bredvid och får ilskna blickar till svar. Hon har redan gått vidare.

"Jag ska sluta prata helt. Vet du hur mycket energi jag lagt i terapi under åren? Idag fick jag övertyga fanskapet om att jag pratar sanning och jag tror inte ens att jag lyckades. Det är nu för jävligt, när jag äntligen slutat ljuga för mig själv så tror hon inte på mig. Jag ger ut allt av mig och det känns skit. Jag orkar inte vara ärlig längre. Vi kan prata om vädret eller nåt tills mitt kontrakt går ut, jag bryr mig inte. Vad spelar det för roll? Varför skrattar du?"

Vännen, vännen, vännen. Du är jag är du, vi konstaterar det igen och igen. Det och att allt just nu dristar sig till att verka jävligare än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar