måndag 26 juni 2017

börjar om varje dag

Med regelbundna intervall fattar jag Gigantiska Beslut. Beslut med konsekvenser. Valda. Jag bestämmer mig för att något måste ändras NU och sedan är jag envist beslutsam i några dagar. Hugget i sten ska det vara och stenen kan vid behov användas för att banka in budskapet. Jag står där med stenjäveln och till en början är den lätt. En välkommen utmaning, till och med. Sen blir den tyngre. 

Jag har nämnt det tidigare. Jag har skrivit ett helt inlägg om det. Nu kommer det igen: min bristande förmåga att vara konsekvent frustrerar ihjäl mig. Jag går emot mina egna värderingar och lyckas på nåt sätt rättfärdiga beteendet. För mig själv. En stund. 

Visst, det handlar inte bara om det. Det ligger annat bakom också. Om det bara handlade om självdisciplin hade det varit betydligt lättare men nu är det inte så. 

Och visst, allt kan inte vara enkelt. Vissa saker måste man kämpa för. Då underlättar det att veta att man inte är ensam. Inte ens när det känns så som allra mest.

Jag kan ju nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar