torsdag 8 juni 2017

Rejection

Likväl
när dörren stängs
gråter jag
gömmer mig
bakom handflator
låter mig följa
strömmen
rasande

oförlåtligt

Likväl
när jag nås av skratten
vrider självföraktet knutar
knyter nävar
under bordet
blundar
tvingar mig
att andas

jag finns inte längre
fast jag finns

oändligt

Jag testar en ny teknik att hantera panikanfall orsakade av den där känslan av övergivenhet som ibland hotar att ta mitt förstånd. Coinflip, kallar jag den. Det är simpelt. Allt du behöver är dig själv och ett mynt.

1. Utsätt dig för övergivenhetsrelaterade paniktriggers (i mitt fall, lev ditt liv)
2. Få panik.
3. Här behöver du myntet. Så: ha ett mynt. Typ på bordet framför dig.
4. Se andra sidan av myntet. Uttrycket, ni vet. Metaforiskt och bra.
5. Vänd på ditt mynt.
6. Tadaaaa. Andra sidan av myntet.
7. Hjälpte det?
8. Inte?
9. Det finns blommor på tvåeurosmyntet. Det är väl fint? Somrigt och så?
10. Nej?
11. Åtminstone har du två euro.
12. Repeat.

Varsågod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar