måndag 24 juli 2017

ord ord ord

Jag är fast i mina egna tankar. Av någon anledning - okej, av en tydlig anledning - är det krig på gång i mitt huvud. Det bevisas för mig, gång på gång, att de tankar jag har om mig själv till stor del är osanna. Osanna för andra. Andra har andra åsikter om mig än vad jag har. Flera källor har nu meddelat att andra faktiskt har rätt att tänka sina egna tankar om mig. Bilda sig egna uppfattningar om mig. Jag har envist hållit fast vid mina egna åsikter. Andra får tycka vad helst de vill. Jag är ändå rätt klar med vad jag är och vad jag inte är. Andra har fel. De får tycka som de gör men de har fel. Jag har hållit krampaktigt fast vid den syn på mig själv som jag fått bekräftad, vid det som så länge fick växa till följd av hur jag sågs (ner) på. Nu krackelerar min självbild en aning. Jag börjar tro på och jag börjar lita på. Jag börjar behöva. Jag behöver våga ta emot den spegel jag blir given men jag är fullständigt livrädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar